آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید در صورتی که رویای زندگی روی ماه تحقق یابد، شکل و شمایل وسایل نقلیه چگونه می‌شود؟ لکسوس این فکر را کرده و از همین رو ۷ مدل مفهومی از ماشین ماه نورد خود برای حمل و نقل در ماه رونمایی کرده است که در مجله داکیومنت ژورنال چاپ خواهد شد.

طرحی که برای چاپ در این مجله انتخاب شده است، شبیه یک موتور بوده که «Zero Gravity» نام دارد. این طرح توسط یکی از ۵ هنرمند مسئول طراحی‌های لکسوس ارائه شده است. با این حال برخلاف طراحی موتور گونه این وسیله نقلیه، زیرو گرویتی چرخی نداشته و به جای آن از سیستم شناور مغناطیسی استفاده می‌کند. طراح‌‌های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی را به تصویر می‌کشند.

 

ماشین ماه نورد

برای مثال، لکسوس کازموس وسیله‌ای پر از پنجره بوده تا مسافرین در حین پرواز از محیط اطراف خود نیز لذت ببرند. لکسوس کروزر نیز یک ماشین همه‌کاره است و در هر شرایطی می‌تواند سواری نرم را تضمین کند. لکسوس لونار میشن نیز برای حمل انسان‌ها از کره زمین به ماه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

نکته‌ای که پس از دیدن این عکس‌ها به ذهنتان خطور می‌کند، این است که چرا همه این ۷ ماشین ماه نورد شبیه هم هستند؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بدانید اصلا چرا کمپانی لکسوس این خودروها را طراحی کرده است؟ مجله داکیومنت ژورنال (Document Journal) به سراغ کمپانی لکسوس رفته و از آن‌ها خواسته تا طراحی خود برای وسایل نقلیه اختصاصی ماه را ارائه کنند. این مجله سالی دوبار چاپ می‌شود و در آن از فرهنگ و هنر‌های انتزاعی و مفهومی برای مخاطبین می‌گوید.

 

ماشین ماه نورد

حالا سوال اصلی خودمان که چرا این ۷ ماشین ماه نورد شبیه هم هستند. لکسوس در حال کار روی طراحی ماشین الکتریکی خود به نام LF-30 بود که این مجله از آن‌ها درخواست کرد برایشان طراحی کند. از همین رو این ۷ وسیله شباهت بی‌بدیلی به این خودرو برقی مفهومی دارند. درست است که هیچ کدام از این طرح‌ها شاید رنگ روز را به خود نبینند، اما به هر حال آینده‌ای که کمپانی سامورایی‌ها برای حمل و نقل روی سطح ماه متصور شده، زیبا، براق و پر هیجان است.

منبع : دیجیاتو