۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

دانشمندان به ترکیب مناسب قهوه و خواب برای کار در شیفت شب پی بردند

کار در شیفت شب یا کار کردن تا دیر وقت روی پروژه های کاری و درسی نیازمند آمادگی است و مثلا باید قبل از آن خواب کافی داشته باشید. دانشمندان در پژوهشی تازه ترکیب مناسب خواب و کافئین برای کار کردن در شب را پیدا کرده اند تا افراد بدون خستگی بیش از اندازه و ضمن حفظ هوشیاری بتوانند خود را بیدار نگه دارند.

با وجود آنکه بسیاری از مردم میتوانند خود را شب ها بیدار نگه دارند، هوشیار ماندن در این ساعات از شبانه روز معمولا کار دشواری است؛ و اگر فرد هوشیاری نداشته باشد نه می تواند کار خود را به درستی انجام دهد و نه به نتایج مطلوب موردنظرش برسد. علیرغم این مساله، شیفت های کاری شبانه در بسیاری از صنایع رایج هستند که از آن جمله میتوان به خرده فروشی ها، امنیت و حمل و نقل اشاره کرد.

طبق پژوهشی که محققان دانشگاه جنوب استرالیا انجام داده اند راهکار مناسب برای کارکنان شیفت شب ترکیبی از قهوه و چرت یا به اصطلاح caff-nap است؛ به بیان ساده تر این یعنی مصرف مقداری قهوه (در این پژوهش به یک فنجان قهوه اشاره شده است) و سپس یک چرت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای در وضعیت درازکش.

 

راکتورهای هسته ای

با این ترکیب به محض آنکه قهوه شروع به عمل می کند فرد از خواب سبک خود بیدار می شود و دیگر خبری از اینرسی خواب یا همان خستگی و گیجی ناشی از بیدار شدن از خواب نخواهد بود.

در این پژوهش دانشمندان لیوان های قهوه ۲۰۰ میلی گرمی را به داوطلبان دادند و در ادامه از آنها خواستند که یک چرت نیم ساعتی را در ساعت ۳:۳۰ صبح داشته باشند. محققان در نهایت اعلام کردند این داوطلبان در مقایسه با گروهی که پلاسیبو یا ماده بی اثر دریافت کرده بودند هوشیاری بیشتری داشته و عملکرد بهتری از خود نشان دادند.

منبع : دیجیاتو

https://digiato.com/article/2020/08/29/%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d8%a8-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d9%88-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%b4%d8%a8/

۰۸ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد

همکاری اپل با دولت آمریکا برای توسعه نسخه «محرمانه» آیپاد

یکی از مهندسین سابق اپل فاش کرد که این شرکت پانزده سال پیش در همکاری با دولت آمریکا نسخه دستکاری شده و «محرمانه» آیپاد را ساخته است.

«David Shayer»، مهندس سابق اپل می‌گوید سال ۲۰۰۵ رییس تیم نرم افزار آیپاد از او درخواست کرده تا به دو نفر از مهندسان وزارت انرژی آمریکا برای توسعه نسخه ویژه آیپاد کمک کند. این دو نفر از طرف شرکتی به نام «بکتل» (Bechtel) بوده‌اند که یکی از پیمانکاران دفاعی بزرگ ایالات متحده به شمار می‌رود.

Shayer می‌گوید در آن زمان فقط ۴ نفر در اپل از این پروژه اطلاع داشتند که هیچ کدام از آنها دیگر در این شرکت کار نمی‌کنند. همچنین این پروژه آنقدر محرمانه بوده که تمام ارتباطات به صورت حضوری انجام می‌شده و خبری از نامه نگاری‌های اداری نبوده است.

ظاهراً اپل و دولت آمریکا به دنبال توسعه نسخه‌ای از آیپاد بوده‌اند که توانایی ذخیره داده‌ها از وسیله‌ای دیگر را داشته باشد. شمایل این مدل نباید تفاوتی با نمونه اصلی می‌کرده و تمام داده‌های ذخیره شده روی هارد دیسک آن باید غیر قابل شناسایی می‌بوده‌اند.

ادامه مطلب...
۰۸ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد

۱۰ مهارت دیجیتال که اکثر کمپانی‌های امروزی به دنبال‌شان می‌گردند

کمپانی‌های حوزه تکنولوژی و همینطور سازمان‌هایی که در اقتصاد دیجیتال به کار خود ادامه می‌دهند، در حال درک این موضوع هستند که در عصر کنونی، مهارت‌های دیجیتال بیشترین اولویت را در کارمندانی که به استخدام درمی‌آیند دارند. اینکه کارمندان هم مهارت‌های نرم و هم مهارت‌های سخت داشته باشند، در حال حاضر از هر چیز دیگری برای کارفرمایان مهم‌تر است. دنبال هر شغل مشخصی که باشید، استخدام‌کنندگان به دنبال مهارت‌های گسترده و تجربیات گسترده‌تر در شما می‌گردند.

در این مقاله به مرور ۱۰ مهارت برتر دیجیتال می‌پردازیم که کارآفرینان امروز و فردا به دنبالش می‌گردند.

۱. برنامه‌نویسی، توسعه وب و توسعه اپ

در قلب هر محصول تکنولوژیک یا سرویس دیجیتال، انبوهی از کدنویسی نهفته. زبان‌های برجسته‌ای که هر برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده اپ و وب به آن‌ها نیاز دارد، عبارت است از بوت‌استرپ، انگیولار، jQuery، پی‌اچ‌پی/ جاوا اسکریپت، ایگنایتر و همینطور MySQL. با یک گشت و گذار ساده در وب‌سایت لینکداین متوجه می‌شوید که این مهارت‌ها جزو ۱۰ مهارت پرتقاضا در کارمندان به حساب می‌آیند.

به این ترتیب، سابقه کار روی مجموعه‌ای از پروژه‌ها که مهارت‌های برنامه‌نویسی شما را به نمایش می‌گذارند، گامی مهم در اثبات دانش و تخصص‌تان و رسیدن به شغل رویایی‌تان خواهد بود. به همین ترتیب، سوابق کار روی توسعه موبایل و طراحی وب واکنش‌گرا باعث برتری شما بر دیگر افرادی خواهد بود که خواهان همان سمت در همان کمپانی هستند.

علاوه بر این، کدنویسی عنصری مهم در تکنولوژی‌های نوظهور مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به حساب می‌آید. برنامه‌نویسی باعث می‌شود توسعه‌دهندگان AR و VR از مهارت‌های بنیادین لازم برای توسعه نسل بعدی این تکنولوژی‌ها برخوردار باشند.

ادامه مطلب...
۰۸ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد

معرفی کامل دستگاه شیرینگ پک

شیرینگ پک چیست

shrink pack چیست
واژه انگلیسی شرینک (shrink) به معنای کشیده شدن است. پک (pack یا packing) به معنی بسته هست. در همین راستان شرینک پک (shrink pack) به نوعی بسته بندی اطلاق می شود که پوششی از جنس پلاستیک نازک و شفاف به نام نایلون شرینک دور کالا کشیده می شود تا ضمن بسته بندی و نگهداری چند محصول در کنار هم، آن را هم از مواردی چون آب و گرد و خاک محافظت کند. البته نام صنعتی و اصلی دستگاه شرینک پک ، Shrink Wrap Machine است.

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ پک

عملیات شرینک کردن توسط دستگاه شرینک پک صورت می گیرد. کارکرد دستگاه مورد اشاره اینگونه است که محصول مد نظر به کمک نوار نقاله به داخل کوره دستگاه شیرینک هدایت می شود، مقداری از فیلم شرینک دور محصول قرار می گیرد.


محصول از داخل محفظه ای به نام کوره عبور داده می شود. در این کوره به این لایه پلاستیکی حرارت دمیده می شود تا نرم و پخته شود. درانتهای کوره فن های خنک کننده قرار دارند تا به بسته ها هوا بدمد و لایه شرینک را خشک کند تا خوب منقبض و دور محصول را محصور کند.
کار تمام است و محصول داخل پوششی شفاف قرار گرفته است. مقدار اندازه فیلم شرینک و مقدار و زمان حرارت تابیده شده به آن توسط هدایتگر دستگاه انتخاب می شود. معمولا به این نوع ماشین شرینک که دارای کوره های بزرگ هستند شرینک پک تونلی گفته می شود.

ادامه مطلب...
۰۳ شهریور ۹۹ ، ۱۱:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد