نرم افزار فروشگاهی سیان : معرفی نحوه تعریف کالا ، گروه کالا ، انبار کالا

برای تعریف کالا ، ابتدا باید گروه کالا و انبار را تعریف کنیم.

تعریف گروه کالا
ابتدا در سربرگ کالا و انبار، در منوی کالا، بر روی کمبو در آیکن گروه جدید، کلیک می‌کنیم. در این حالت، سیستم دو گزینه را نمایان می‌کند.

 

1-افزودن گروه اصلی
2- افزودن زیر گروه

گزینۀ 1 (افزودن گروه اصلی) را انتخاب کرده و در کادر باز شده در فیلد کد دسته، کد گروه و در فیلد عنوان دسته، نام گروه را وارد می‌کنیم. در این مرحله دکمۀ ذخیرۀ اطلاعات پررنگ شده و با کلیک بر آن اطلاعات وارد شده ذخیره می‌گردد.
اکنون می‌توانیم برای ایجاد زیر مجموعه در گروه کالایی که تعریف کرده‌ایم، از منوی کالا بر روی کمبو در آیکن گروه جدید کلیک کرده و با انتخاب گزینۀ 2 (افزودن زیر گروه)، در کادر باز شده ، در فیلد عنوان، نام عنوان زیر مجموعه را وارد می‌کنیم. در این مرحله، دکمۀ ذخیرۀ اطلاعات پررنگ شده و با کلیک بر آن اطلاعات وارد شده ذخیره می‌گردد.

چنانچه، برای سیستم چند گروه اصلی کالا تعریف کرده‌اید، برای ساختن زیر مجموعۀ برای هر گروه کالا، ابتدا باید بر روی آیکن لیست گروه‌های کالا از منوی کالا کلیک کرده، سپس بر روی گروه کالای مورد نظر کلیک کنیم و از آیکن گروه جدید گزینۀ افزودن زیر گروه را انتخاب کرده و مانند آنچه در بالا ذکر شد؛ زیر مجموعه را برای گروه انتخاب شده، تعریف ‌کنیم.( با دابل کلیک بر روی گروه کالای انتخاب شده، نیز کادری باز می‌شود که به ما امکان ویرایش و حذف و یا افزودن زیر مجموعه به آن گروه را می‌دهد.)

آموزش تعریف انبار در نرم افزار فروشگاهی سیان
ابتدا در سربرگ کالا و انبار از منوی انبار بر روی آیکن انبار جدید کلیک می‌کنیم. در کادر باز شده سیستم به طور خودکار کد انبار را نمایش می‌دهد (که قابل ویرایش است). با وارد کردن نام انبار، در فیلد نام، دکمۀ ذخیرۀ اطلاعات پررنگ می‌شود؛ قبل از ذخیرۀ اطلاعات می‌توانیم با پر کردن کادرهای دیگر از قبیل: نام انباردار، نوع انبار، تلفن و ... اطلاعات دقیق تری به انبار ایجاد شده بدهید. و سپس با کلیک بر دکمۀ ذخیره، اطلاعات را ذخیره کنیم.