سیستم حسابداری ارزی

این استاندارد صرفا به‌منظور مدیریت انجام امور مالی، ارزی و خارجی استفاده میشود.

کاربرد های سیستم حسابداری ارزی

تسعیر معاملات ارزی

تسعیر صورت‌های مالی عملیاتی خارجی،صورت های مالی خارجی، از روش ارزش ویژه و یا تلفیق، در واحد های تجاری منعکس میشود.

در سیستم حسابداری ارزی ، به جز طبقه‌بندی تفاوت تسعیر مربوط به آن گروه، از بدهی‌های ارزی که به عنوان حفاظی برای خالص سرمایه‌گذاری، در یک واحد مستقل خارجی ذکر میشود. مابقی صورت‌های نحوه حسابداری عملیات حفاظی محسوب نمیشوند.

ارائه‌ی مجدد صورت‌های مالی از ریال به ارز های خارجی، به جهت سهوات استفاده کاربرانی که به آن واحد پول عادت دارند، یا برای استفاده های مشابه دیگر، در این استاندارد مطرح نمی‌شوند.

طریقه ی ارائه‌ امور نقدی ناشی از معاملات ارزی و تسعیر امور نقدی عملیات غیر داخلی، در صورت جریان وجوه نقدی در این استاندار نام برده نمیشوند.

برای کمک در حسابداری ارزی، ابزاری به عنوان نرم افزار حسابداری جامع ساخته شده که، در این نرم افزار سیستم ارزی تعریف شده تا کاربران بتوانند به راحتی صورت‌های مالی را در قالب حسابداری ارزی انجام دهند.

سیستم ارزی سانیران

در نرم افزار حسابداری جامع سانیران، سیستم ارزی و تسعیر ارزی تعریف شده که میتوان تمامی معاملات خارجی و حسابداری ارزی را انجام داد.در این نرم افزار حسابداری، این استاندارد رعایت شده و همچنین معملات ارزی را در کمترین زمان، با توجه به ارز مورد استفاده انجام می‌دهد.حسابداری ارزی سانیران قادر به انجام کلیه امور مالی با توجه به نرخ قیمت روز ارز میباشد