معرفی عملیات خرید و فروش نرم افزار فروشگاهی سیان

پس از عملیات خرید و فروش، فرآیند نگهداری موجودی کالا، از ارکان اصلی فروشگاه‌ها و شرکت‌های بازرگانی به‌شمار می‌آید.

در نرم افزار صندوق فروشگاهی سیان ، این فرآیند توسط فاکتورهای خرید و فروش، انجام می‌پذیرد. بدین‌گونه که به ازای هر فاکتور خریدی که در سیستم ثبت می‎گردد؛ موجودی کالا در انبار، افزایش و با ثبت هر فاکتور فروش، از موجودی کالا در انبار، کسر می‌شود.

علاوه‌ بر، ورود و خروج کالا از طریق ثبت فاکتور خرید و فروش، در هنگام راه‌اندازی سیستم نیز  با وارد کردن موجودی دورۀ اولیه کالا در قسمت تعریف کالا، مستقیماً موجودی کالا در انبار مشخص شده افزایش می‌یابد. منظور از انبار مشخّص شده، این است که شما می‌توانید، در نرم افزار فروشگاهی سیان، بی‌نهایت انبار تعریف کنید ( این موضوع درمورد تعریف کالا هم صدق می‌کند) و سپس در قسمت تعریف کالا، پس از تعریف کالا، موجودی دورۀ اولیۀ کالای تعریف شده را در انبار انتخابی و مورد نظر خود تعیین کنید.

افزون بر، نگهداری موجودی کالا در انبار در نرم افزار صندوق فروشگاهی سیان، نگهداری ارزش ریالی کالای موجود در انبار، در سیستم به سهولت، قابل انجام و گزارش ‌گیری است. بدین منظور، باید در سربرگ گزارشاتِ نرم افزار صندوق فروشگاهی سیان، در منوی تراز آزمایشی بر روی آیکن تراز کل، کلیک کرده و ارزش ریالی مقدار کالای موجود در انبار را بصورت لحظه‌ای مشاهده نمود.

در این گزارش، مبلغ نمایش داده شده از مقدار کالای موجود در انبار، از صدور فاکتورهای خرید کالا که باعث افزایش مبلغ ریالی موجودی و صدور فاکتور فروش کالا که باعث کاهش مبلغ ریالی موجودی کالا می‌گردد؛ بدست می‌آید.

همچنین می‌توان گزارشات تعدادی موجودی کالا را نیز در هم در سربرگ گزارشات و هم در سربرگ انبار و کالا، با کلیک بر آیکن موجودی کالا، مشاهده نمود.