همانطور که می‌دانید؛ مدیریت دقیق و ثبت بهنگام حساب‌های مالی نظیر حساب‌های بانکی، صندوق، تنخواه و چک‌های دریافتی و پرداختی می‌تواند صاحبان مشاغل را در پیشبرد اهدافشان در بازار رقابتی یاری می‌رساند.

بنابراین، باتوجه به اهمیّت ثبت عملیات دریافت و پرداخت، اکنون، به اختصار دربارۀ چگونگی انجام عملیاتی دریافتی در نرم افزار صندوق فروشگاهی سیان ، اشاره خواهیم کرد.

لازم به ذکر است؛ در این نرم افزار، می‌توانید در سر برگ اطلاعات پایۀ مالی، در مورد ثبت صندوق، حساب بانکی، دسته چک و سایر اطلاعات مالی خود بصورت نامحدود و با اطلاعات دقیق، اقدام نمائید.

 

برای صدور  قبض دریافتیِ عملیاتی نظیر خرید و فروش، ثبت موجودی صندوق و سایر موارد حسابداری، در سربرگ دریاف و پرداخت، بر روی آیکن صدور قبض دریافت در منوی  عملیات دریافتی کلیک می‌کنیم.

 در فرم باز شده، برای ثبت قبض دریافتی، ابتدا نام پرداخت کننده (از میان اشخاصی که قبلاً در سیستم تعریف کردهایم) را انتخاب کرده، سپس، با توجه به نوع دریافتی از جمله: دریافت نقدی،دریافت چک، دریافت حواله، بر روی نوع دریافتی مورد نظر کلیک و اطلاعات مربوط به آنم را وارد می‌کنیم. به عنوان مثال: اگر نوع دریافتی، نقدی باشد؛ اطلاعات مربوط به آن، از جمله: صندوق، شمارۀ فیش و مبلغ را وارد می‌کنیم. و اگر نوع دریافتی ما چک باشد، باید اطلاعات مربوط به آن، نظیر نام بانک، شعبه، شماره چک و مبلغ و ...  و اگر نوع دریافتی، حواله باشد، اطلاعات مربوطه مانند: شماره حواله، بانک و ... را وارد می‌کنیم. در نهایت با وارد کردن اطلاعات ذکر شده، و کلیک بر دکمۀ افزودن و پس از آن دکمۀ ذخیره، قبض دریافتی مورد نظر در سیستم ثبت می‌گردد.

با توجه به این که،جمع آوری و تحلیل اطلاعات فروش و انتقال اطلاعات به سیستمهای عملیاتی مانند انبارداری، دریافت و پرداخت و حسابداری، از چالش‌های میران فروشگاهی است؛ در نرم افزار صندوق فروشگاهی سیان ، برای هریک از عملیات انجام شده، به طور خودکار و بدون نیاز به کاربر، سند حسابداری استاندارد صادر می‌کند. در نتیجه پس از ثبت عملیات دریافتی مورد نظر می‌توانید با کلیک بر لیست اسناد در سربرگ حسابداری و انتخاب سند مربوطه، سند مربوط به قبض دریافتی خود را مشاهده نمایید.

منبع: https://www.sainaco.net/1394/06/28/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%88%d9%82-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/