نرم افزار پیمانکاری و دسته های اصلی آن

نرم افزار حسابداری پیمانکاری‌ ابزاری میباشد که،  شخص حسابداری که، مسئول رسیدگی به تمامی امور مالی قرارداد  است، به وسیله‌ی آن به امور مالی و حسابداری میپردازد.نرم افزار حسابداری جامع سانیران، دارای سیستم پیمانکاری میباشد که به وسیله‌‌ی آن، کاربران میتوانند در کمترین زمان، به تمامی امور یک قرارداد که شامل فروش، انبارداری، حقوق و دستمزد و دارایی ثابت میباشد رسیدگی و صورت های مالی لازم را ثبت نماید.

در نرم افزار حسابداری جامع سانیران تمام امور حسابداری پیمانکاری دسته بندی  شده و هر بخش به صورت جدا قابل انجام و محاسبه میباشد و در این مطلب به صورت کلی در مورد هر کدام اطلاعاتی ارائه میشود.

دسته بندی حسابداری پیمانکاری:

  1. فروش
  2. انبارداری
  3. حقوق و دستمزد
  4. دارایی ثابت

بخش های اصلی حسابدای پیمانکاری

فروش

استفاده از سیستم فروش در حسابداری پیمانکاری، در خصوص فروش خدمات مورد استفاده واقع میشود، که این خدمات میتواند در قالب صورت وضعیت در سیستم فروش خدمات سانیران، مورد استفاده قرار بگیرد.از مزییت های ویژه‌ی این سیستم، استفاره از عوامل فروش با قابلیت‌های فراوان، در هنگام صدور فاکتور خدمات می‌باشد.

انبارداری

استفاده از سیستم انبارداری در حسابداری پیمانکاری، مستقیما با ورود و خروج کالا ار انبار و استفاده در پروژه‌ها‌ی مرتبط می‌باشد.از قابلیت های ویژه‌ی نرم افزار انبارداری سانیران کنترل بر ‌روی خروج کالا در پروژه‌‌های در دست اجرا می‌باشد.پس میتوان، قیمت مواد مصرفی مورد استفاده در هر پروژه را، به سادگی محاسبه نمود.

حقوق و دستمزد

در سیستم‌ حقوق دستمزد که مهم‌ترین پارامتر درشرکت‌های پیمانکاری می‌باشد، کلیه عوامل هزینه‌ای به تفکیک مراکز هزینه، قابل محاسبه و ثبت می‌باشد. از ویژگی‌های این سیستم، تغییر محل فعالیت هر پرسنل در هر ماه می‌باشد.

دارایی ثابت

در سیستم دارایی ثابت، کلیه هزینه های سربار ناشی از استهلاک ماشین آلات و سایر اموال شرکت، به تفکیک مراکز هزینه در پروژه ها، قابل محاسبه و سطر می‌باشد.

منبع: https://www.sainaco.net/1394/06/28/سیستم-حسابداری-پیمانکاری-سانیران-و-دس/