هزینه یابی بر مبنای شکست کار CBS و شناسائی مراکز فعالیت و ابزارهای مربوطه در سیستم حسابداری پیمانکاری سانیران

با افزایش سهم فناوری در تولید کالا و خدمات روشهای هزینه یابی سنتی اطلاعات صحیح در مورد هزینه سربار و تسهیم آن فراهم نمی آورد. استفاده از روشهای سنتی قابلیت رقابت را کاهش می دهد و امکان بهبود عملکرد و سودآوری را محدود می کند . در مقابل ، هزینه یابی بر مبنای شکست کار ابزار قوی برای مدیریت عملیات پیچیده تجاری و تولید از طریق ارزیابی دقیق فعالیتهای مودر نیاز فرآیند هاست . چرا که این روش قادر است بهبود عملکرد و سود آوری را به همراه آورد و قدرت پاسخگوئی برای مدیران و مسئولین را فراهم کند .

 

یکی از ابزاری های عمومی مورد استفاده در این فرآیند ، نرم افزار حسابداری جامعی است که بتواند ، دسته بندی هزینه ها را بر مبنای متد جدید که همان هزینه یابی بر مبنای شکست کار می باشد انجام دهد . از این رو شرکت فرا پردازش ساینا در تولید محصولات نرم افزاری ، استفاده از آخرین متدها و روشهای شناسائی هزینه ها را در دستور کار خود قرار داده است .

استفاده از سطوح شناور مراکز فعالیت ها در زیر ساخت سیستم حسابداری ، سیستم انبار داری ، سیستم حقوق و دستمزد و سیستم اموال و دارائی ثابت ، که مستقیما در جذب هزینه ها تاثیر می پذیرند نمونه ای کامل در این خصوص می باشد.

علاوه بر سطوح شناور ، که اولین و مهمتری عامل در شناسائی هزینه ها می باشد ، دومین عامل، دسته بندی و طبقه بندی حسابها در نرم افزار حسابداری سانیران و به تبع آن در سایر سیستم ها می باشد.

بدین ترتیب می توان با بهره گیری از سیستم مدیریت و هزینه یابی بر مبنای شکست کار (CBS)نرم افزار حسابداری سانیران فرصتهای کلانی را برای خلاقیت ، نوآوری ، نوسازی و پیشرفت در سطوح مختلف واحد های اقتصادی فراهم آورد.

منبع : https://www.sainaco.net/1394/06/29/هزینه-یابی-بر-مبنای-فعالیت-cbs/